Правила спілкування з людиною,яка має порушення слуху чи мовлення
Правила спілкування з людиною,яка має порушення слуху чи мовлення
Зрозумійте, майже всю інформацію люди з порушеннями слуху сприймають через зір. Ваші емоції та жести мають надважливе значення і можуть бути значно красномовніші, ніж те, що ви говорите.
✅ Якщо людина користується послугами помічника-компаньйона чи перекладача жестової мови, звертайтесь особисто до людини, а не до супроводжуючого чи помічника.
✅ Щоб привернути до себе увагу, доторкніться руки чи плеча людини і встановіть зоровий контакт. Однак не варто хапати її за руку.
✅ Використовуйте прості конструкції та речення. Інколи буває, що люди з порушеннями слуху вміють читати по губах.
✅ Не ховайте обличчя та не відвертайтесь убік, аби ваш співрозмовник міг спокійно зчитати інтонацію та міміку.
✅ Якщо у вашого співрозмовника виникають труднощі з промовлянням слів, дочекайтесь, поки людина завершить свою думку. Не варто завершувати речення замість неї чи виправляти її фрази.
✅ Якщо ви чогось не розумієте з розмови, то не удавайте, що вам все ясно. Не бійтесь перепитати чи уточнити відповідь.
Будьте щирими. Проявляйте повагу та доброзичливість!
Джерело: МОЗ України, «Довідник безбар’єрності»
https://www.facebook.com/groups/3169163519775072/permalink/6333745423316850/
Коментарі
Дописати коментар